Statistieken & rapportages.
Heb jij inzicht wat er allemaal op je website gebeurt? Hoe komen de bezoekers op je website? Of welk tijdstip worden de meeste bestellingen geplaatst?

Wat is dashboarding precies?
Dashboarding is een datavisualisatietool waarmee iedereen de gegevens kan begrijpen die van belang zijn voor hun bedrijf, afdeling of project. Zelfs voor personen die geen technische achtergrond hebben, stelt dashboards hen in staat om deel te nemen en het analyseproces te begrijpen.
Data-dashboards bieden een objectief beeld van de prestatiemetingen en dienen als een effectieve basis voor verdere strategie. Een dashboard is een business intelligence tool die gebruikt wordt om complexe datasets te visualiseren op een manier die onmiddellijk begrepen wordt. Zo ben jij als gebruiker in één oogopslag bewust van de huidige prestaties.
Waarom zijn dashboards nuttig?
De beste dashboards geven antwoord op belangrijke vragen en laten kansen zien voor jouw bedrijf. In tegenstelling tot geavanceerde business intelligence tools, zijn dashboards ontworpen voor snelle analyse en informatiebewustzijn. De meest voorkomende aanpak voor het ontwerpen van een business dashboard is het bouwen ervan met behulp van een vraag-antwoordformaat.
- Wat is de omzet deze maand?
- Waar is de omzet in vergelijking met waar het zou moeten zijn?
- Hoeveel aanvragen hebben we deze week binnen gekregen?
- Was het meer of minder dan vorige week?
- Wat zijn de top 5 producten in de webshop?
- Welke producten presteren onder de maat? Waar liggen de kansen?
- Welke verkeersbronnen zorgen voor de meeste omzet?
- Is er een toename van de zoekresultaten?
- Hoe ziet onze marketingtrechter eruit? Is het op koers?
Zo zijn er nog veel meer vragen die kunnen helpen om jouw bedrijf te laten groeien.
Toepassen van dashboards
Het effectief gebruik maken van dashboards kan een dramatisch impact hebben op de bedrijfsprestaties. Dashboards houdt iedereen op dezelfde pagina en zetten de belangrijkste feiten over jouw bedrijf daar waar ze de meeste impact kunnen hebben. Zoals het gezegde luidt: “gegevens liegen niet.” Als het
Heb je een vraag of wil je meer weten over Dashboarding?
Mail je vraag of opmerking via het contactformulier. Je ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie!
Overige diensten.



